Ny blogg, nya möjligheter!

Funderar ni på vart jag tagit vägen och varför jag inte bloggar lika frekvent som förut? Här kommer svaret till er!

Jag har efter lite övervägning valt att lämna Devote och har istället startat upp en blogg på en egen plattform och jag tror det kommer passa mig mycket bättre. Ni hittar den nya bloggen på tappakilon.com och jag hoppas att alla ni som idag läser bloggen följer med mig till min nya adress. Så för er som fortfarande vill ha tips, inspiration och motivation, välkommen till Tappakilon.com

 

Fuck Cancer

Här om dagen fick jag hem ett efterlängtat armband som jag beställt från Ung Cancer. Jag tycker att armbandet med orden fuck cancer är så fint för att budskapet är så bra. Jag bär armbandet varje dag och varje gång jag tittar ner på det så fylls hjärtat med lite mer kärlek. Kärlek till att människor idag satsar på att köpa hem armband, rosa band eller produkter för att stötta cancerfonden. Idag har vi kommit en lång bit inom just cancerfrågan men vi är långt borta och därför slår jag ett slag för att bidra med en liten gåva under oktober månad men egentligen alla månader om året. Att skänka 100 kr är kanske någons livförsäkring om några år och om jag går tillbaka till den tiden då min mormor var svårt sjuk i just cancer och ser till vad man idag kan göra mot cancer så hoppas jag att vi om några år har löst cancerfrågan och därför säger jag Fuck Cancer!

Visste du föresten att 30 minuters motion om dagen kan minska risken för just cancer. Cancer fonden har nu under oktober lanserat en app där man kan få tips till lätta och roliga vardagsmotioner. Tillexempel diskhodisco, busspulsen, reklamrakten och många fler roliga övingar. Appen är gratis och för varje motionstillfälle du gör kan du samla poäng och hashtaga #vardagsworkout. Så mina vänner vi kör väl lite diskhodisco idag i köket innan vi går och lägger oss?!

 

 

 

 

 

 

 

 

Träningsschema

Nu är jag inne på min tredje vecka med följande träningsschema och det börjar redan kännas lite lättare för var dag som går. Mitt träningsschema ser ut som följande:

Måndag: Löpning 5 km

Tisdag: Simning 1 km (ca 40 längder i simbassängen)

Onsdag: Aktiv vila (en lugnare promenad)

Torsdag: Cykling 2 mil eller ett spinning pass på minst 60 minuter

Fredag: PW med stavar eller crosstrainer 60 minuter plus stakningsmaskinen på gymmet

Lördag: Vila

Söndag: Löpning 8-10 km

 

Idag valde jag dock att gå ifrån schemat ovan och testade gruppträningspasset GRIT strength som pågår i 30 minuter. Passet var riktigt jobbigt och trots att det bara är 30 minuter långt ville jag lägga mig ner och dö efter drygt 15 minuter. Det var full gång hela passet och nu efteråt gör varenda muskel i kroppen ont. Trots att jag kommer följa träningsschema ovan kommer jag ändå försöka lägga in lite olika pass här och där bara för att få lite variation. Roligt var det i alla fall med GRIT och det är förmodligen något jag kommer göra om.

Dagens träningsoutfit och en välförtjänt proteinshake efter passet.

 

The key to motivation

Jag har funderat fram och tillbaka vad jag ska skriva och om jag ska skriva något mer här på bloggen. Tankarna har gått från att jag bara ska skita i bloggen, till att jag vill börja blogga igen. Men oavsett hur tankarna har gått har jag kommer tillbaka till att jag kanske borde ge det en chans och på något sätt leverera något till er trogna läsare som fortfarande stannat kvar vid bloggen och som kollar den varje dag. Många av er har frågat vad som hänt och varför jag slutade blogga. Egentligen så kände jag ingen uppskattning till att blogga på slutet och att skriva om träning, kost och mitt liv. Jag kände att det blev ett måste snarare än ett nöje och på något sätt kändes det fel för både mig och er. Nu känns det däremot som jag kommit en liten bit på vägen och på något sätt fått motivationen tillbaka. Att träna och äta bra enbart för mig själv och inte för någon annan känns mer självklart nu. Däremot vet jag inte om jag är redo att börja blogga igen men jag vill ändå ge er ett litet smakprov på vad som hänt och vad som väntar. 

 

Under sommaren har träning och bra kost inte varit allt för bra men nu under september har min kämparglöd kommit tillbaka. Det beror nog främst på att jag har stöttande människor i min omgivning och att jag själv känner att jag får träna för mig och mitt välmående. Något som ökade min motivation under september var också det att jag tillsammans med min syster kommer åka kortvasan vintern 2014. Det betyder att det är mycket träning som gäller men framförallt mycket teknik inom längskidsåkning (som kommer bli mer och mer när snön väl kommer). Mycket kondition och styrka men främst bålträning. Vi kommer inte bara att göra kortvasan utan kommer ge oss på tjejklassikern år 2014. Det betyder kostvasan/tjejvasan, tjejvättern, Vansbro tjejsim och Lidingö tjejlopp.

Så jag är fortfarande med i gemet trots att jag inte bloggar om träningen (än)! 

 

När sommaren är som bäst!

Nu är det helg och vi befinner oss ute vid kusten. Havet ligger inom räckhåll, solen skiner och det är alldeles tyst utanför fönstret. Mysigt att ha ett lite smultronställen man kan fly till när stan är överfull av firande studenter. Jag och Emil bestämde oss igår för att åka ut till Emils föräldrars sommarställe och efter jobbet idag åkte vi ut.

Vi har hunnit med en liten provtur med den nya kajaken som mina svärföräldrar köpte idag och har också hunnit grilla och druckit ett glas rose med sällskap av svärföräldrarna. Otroligt mysig dag och det är nu sommaren visar sig från sin goda sida.





 

Torsdags inspiration!

God morgon!

 

Här hemma har vi varit vakna sedan kl 8 och laddar nu för en golfrunda i det fina vädret. Hoppas det fina vädret håller i sig så vi kan grilla i kväll och sitta i solen. Tog på mig ett gammalt linne idag som jag köpte för tre år sedan när jag och Emil precis hade träffats. Det har hänt lite grejer sedan första bilden togs och det är nu i efterhand jag verkligen kan se hur stor skillnad det är mellan bilderna. 

 

Nya produkter från Nutrilett

För en tid tillbaka fick jag hem ett paket från Tactiq med Nutriletts nya produkter. Jag fick möjligheten att prova deras nya smoothies och bars som nu finns att köpa i de flesta livsmedelsaffärer. Det unika med Nutriletts nya bars är att dem innehåller stevia och har högre proteinhalt för att ge en bra mättnadskänsla under dagen. Ni kanske undrar varför det är så bra med att produkten innehåller stevia och inte vanligt socker och därför kommer en liten förklaring. Stevia är ett sötningsmedel som kommer ursprungligen från bladen hos en sydamerikansk växt. Stevia innehåller inga kalorier och rubbar inte blodsockernivån, vilket betyder att även diabetiker kan använda sig av det. Om vi går tillbaka till Nutriletts bars så finns de nya smakerna i blåbär och cappuciono, som ni ser på bilden nedan. Jag gillade själv cappucino smaken bäst då den smakade extra gott till en koppkaffe. 

 

Nutriletts smoothies som jag också fick chans att prova har 30% lägre sockerinnehåll och dem är enklare att ha med då förpackningen har skruvkork. Jag blev helt förälskad i smaken Berry boost som smakade jordgubbar och granatäpple. Förutom smaken Berry boost finns också smakerna Fresh & fruity och Tasty tropical. 

 

 

 

Att stressa ner!

Nu var det verkligen alldeles för längesedan jag vad in här men det har varit rätt mycket som jag tyvärr prioriterat. Tentor och inlämningar är nu klara och jag har nu börjat känna sommarkänslor och framförallt stressat ner. Idag hade jag en ledig dag som jag spenderat på bästa sätt med att avklara ett frisörbesök. Var nämligen två år sedan jag var hos frisören sist så det var allt på tiden. Jag satt i 2,5 timme och många gånger kändes det som jag skulle somna då det var så avslappnande. Riktigt nöjd med resultatet och jag är nu redo för en härlig och lång sommar!

 

Promenad för att ladda om

För att ladda om och få lite luft och bara tänka lite tog jag en liten promenad efter föreläsningen. Mycket att ta in inför kommande tenta och därför passade en promenad bra. Att bara få tänka igenom dagen och inte behöva analysera (som jag annars gärna gör) och släppa allt för en liten stund. Nu sitter jag med grupparbete och gör det sista inför inlämning som är i slutet av veckan. Mycket kvar att göra men jag känner mig ändå rätt lugn.

Var tvungen att ta kort på dessa fina blommor på ett träd som jag gick förbi idag. Så otroligt fint!

 

Härlig dag på golfbanan

När resten av Sveriges befolkning såg på hockey VM var jag och Emil ute på en 18-hålsrunda på golfen. Det hade varit roligt att se hockeyn men vädret var så bra och då kändes det väldigt onödigt att sitta framför en tv. Dagens runda gick väldigt bra och första 9 hålen spelade jag riktigt bra. Nu har jag världens bondbränna och ont i händerna men vad gör det när dagen har varit toppen. 

 

Senaste uppdaterade på Devote.se

http://matildaforslind.devote.se
matildaforslind
http://jessicagunner.devote.se
jessicagunner
http://almimi.devote.se
almimi
http://josefinepetersson.devote.se
josefinepeterss
http://aschmandas.devote.se
aschmandas
http://verathornblom.devote.se
verathornblom
http://lindberganna.devote.se
lindberganna
En gratis blogg fr�n Devote.se. Starta en blogg du ocks�.  http://lovebypetra.devote.se